Kaip mokymosi aplinka įtakoja mokymosi procesą

Mokymuisi svarbu ne tik susikoncentruoti ties tam tikrais dalykais ir bandyti juos suprasti bei išmokti, tačiau taip pat, didelės įtakos turi ir pati mokymosi aplinka. Aplinka, reiškia ne tik supančius daiktus, tačiau ir pačią atmosferą, supančius žmones, mokytojus, klasiokus. Visa tai, labai smarkiai įtakoja mokymosi procesus. Kartais atrodo, jog jei vaikas lanko gerai vertinamą mokyklą, vadinasi jo pažymiai irgi bus puikūs. Deja, taip yra ne visuomet, o dėl to kalti ne tik patys vaikai, tačiau ir pati aplinka.

Mokykloje išryškėja nemažai problemų. Viena jų, tai patyčios smurtas ir kiti psichologiniai veiksniai, dėl kurių vaikams tampa sunku susikoncentruoti, susikaupti ir mokytis. Jie nuolat galvoja apie savo saugumą, apie tai kaip saugiai grįžti namo, ir apie tai, jog visai nebenori mokytis, nes juos supanti aplinka yra labai negatyvi. Esant tokioms įtemptoms mokymosi sąlygoms, susikoncentruoti ties svarbiais dalykais dažnai tampa nebeįmanoma. Vaikai ima praleidinėti pamokas, simuliuoti ir pan. Tėvai dažnai nė nenutuokia apie tokias problemas, tačiau jos tyko kone kiekvienoje mokykloje. Smurtas, tiek psichologinis, tiek fizinis, labai paplitęs, tarp mokyklinio amžiaus vaikų. Smurtą įtakoja netinkamas auklėjimas, tėvų nepriežiūra, smurtas šeimose, skurdas ir panašūs veiksniai. Kuomet vaikai savo namų aplinkoje mato tokius pavyzdžius, nenuostabu, jog visa tai jie daro ir už namų ribų, o dažniausiai mokyklose. Ši problema yra didžiulė ir apie tai gali būti visai atskira tema, tačiau neišsiplečiant, galima teigti tik tai, jog nuolatinė įtampa ir baimė, labai neigiamai veikia vaikus ir jų norą mokytis, todėl negalima kaltinti vaikų už jų blogus pažymius, neišsiaiškinus tikrosios situacijos.

Dar vienas veiksnių, įtakojančių mokymosi procesą, tai mokymosi sąlygos mokykloje. Pasaulyje yra begalė mokyklų, vienos jų tikrai gerai vertinamos ir giriamos, tuo tarpu kitos yra labai žemo lygio ir neatitinkančios net būtiniausių reikalavimų. Išsivysčiusios šalys, savo vaikams gali pasiūlyti geresnes mokymosi sąlygas ir mokymosi aplinką, na, o mažiau išsivysčiusios šalys netgi ne visuomet sugeba pasiūlyti vietą, kurioje būtų galima mokytis. Vadinasi, mokymosi aplinka lemia labai daug. Tobulėjant technologijoms, mokyklose jos diegiamos itin sparčiai, o tai padeda tobulinti mokymosi metodus ir palengvinti mokymąsi, bei padaryti jį įdomesniu. Tokie mokymosi metodai padeda geriau įsisavinti informaciją, taip pat padeda mokytis naujų dalykų, įskaitant ir naudojimąsi naujosiomis technologijomis bei jų teikiamais privalumais. Žemo lygio mokyklos tokių technologijų neturi, dažnai tokios mokyklos aplamai negali pasigirti elementarių vadovėlių gausa ir kompetentingais mokytojais. Visgi, reikia pabrėžti tai, kad vaikai, kuriems yra suteikiamos visos sąlygos, bei aplinka, leidžianti lengviau įsisavinti žinias, ne visuomet sugeba tuo pasinaudoti, dažnai vaikai to neįvertina, arba pradeda vertinti per vėlai, o nuo to kenčia mokymosi procesas.

Aplinka, supanti vaikus yra labai svarbi. Vaikams turi būti suteikiamos pačios geriausios sąlygos mokytis ir tobulėti, nes tik vaikai gali užtikrinti geresnę ateitį, jie patys yra ateitis. Jei mokantis bus jaučiama baimė, įtampa, mokymosi procesas bus bevertis, nes bus nuolat galvojama apie tai kaip apsisaugoti, bet ne apie tai kaip įsisavinti reikiamą informaciją. Nors šiuolaikiniai vaikai yra labai reiklūs ir principingi, visgi, niekas nepaneigs, jog gabumais jie taip pat gali pasigirti ir net labai. Auganti karta, auga kartu su naujosiomis technologijos, kurios tobulėja nuolat, su jomis tobulėja ir patys vaikai. Aplinka yra labai svarbi, pagal tai, kokia aplinka yra sukuriama jiems, ateityje jie gebės kurti ir patys, tačiau jei aplinka yra ne itin gera, bus be galo sunku tą aplinką sukurti taip, jog ji neprimintų senosios. Paprasčiau tariant, vaikams turime kurti saugią ir visokeriopai išpildytą aplinką, tik tokiu būtu galima tikėti tokio pat atsako ir iš jų.

Kaip mokymosi aplinka įtakoja mokymosi procesą