Mokytojų įtaka mokinių pasiekimams

Mokytojai dažnai laikomi pavyzdžiu kitiems. Išties, jų profesija labai svarbi, tačiau ar kiekvienas mokytojas gali būti vertas vadintis šiuo vardu? Mokytojų indėlis yra be galo svarbus, jie suteikia žinias ir pagrindus to, ką naudosime visą gyvenimą. Jie tarsi suteikia mums šviesą, kurią galime neštis per gyvenime ir nušviesti tamsiausias kerteles. Tačiau kaip išties atrodo puikus ir efektyvus mokytojas ir kaip jis įtakoja vaikų pasiekimus?

Geras, gerbiamas, autoritetingas ir savo dalyką puikiai išmanantis mokytojas, gali kur kas daugiau nei tas, kuris savo dalyką išmano, tačiau nesugeba suvaldyti mokinių ir pelnyti jų pasitikėjimo. Mokinių efektyvumą lemia daugybė veiksnių, įskaitant asmeninius gebėjimus, aplinką, tėvų pasiekimus ir pan. Visgi, mokytojai, taip pat turi didžiulės įtakos mokinių efektyvumui ir pasiekimams. Yra daug mokytojų ir visi jie skirtingi, kai kurie turi daug patirties, kai kurie labai griežti, kai kurie savo srities profesionalai, tačiau ne visi mokytojai geba perteikti savo turimas žinias ir tuo labiau perteikti jas taip, jog jas įsisavintų mokiniai. Visų pirma, mokytojas turi būti ne tik, žmogus atsakingas už žinių perdavimą, tačiau jis turi būti draugas. Tiesa, gerokai anksčiau, teigti jog mokytojas turi būti draugu, tikriausiai būtų nepagarba ir net nusikaltimas, tačiau šiandieninėje visuomenėje, mokytojas išties privalo būti draugu. Kuomet jaučiami šilti santykiai ir nėra baimės, galima pasiekti kur kas daugiau. Esant stipriam ryšiui ir geriems santykiams, mokytojas tampa draugu, galinčiu suvaldyti maištaujančias sielas, tapti pavyzdžiu ir pelnyti pagarbą. Vaikai tokius žmones pajaučia labai greitai ir gerbia bei prisimena juos visą savo gyvenimą.

Puikūs mokytojai yra gerbiami už savo darbus, o ne už savo ilgametę patirtį ar tam tikrus praeities įvykius. Gyvenimas yra kupinas netikėtumų ir kartais nutinka taip, jog jis mesteli mums tokius išbandymus, kurių neatlaikome arba kurie pakeičia gyvenimus negrįžtamai. Nepaisant įprastų nuomonių, jog labai svarbu kokią mokyklą lankė mokytojas, kur jis studijavo, įgijo patirties ir panašiai, svarbiausia yra ne tai. Svarbiausia yra tai, kokį mokytoją matome šiandien ir kaip jis sugeba perteikti savo žinias. Mokytojo efektyvumą galima patikrinti ne žvalgantis po jo praeitį, o atsižvelgiant į tai, kokius rezultatus pasiekia jo mokomi mokiniai. Kai kurie mokytojai turi nepriekaištingą praeitį,tačiau jų mokymas neatneša itin gerų rezultatų, mokiniai tik vidutiniškai geba įsisavinti teikiamą informaciją ir tik vidutiniškai išlaiko testus, atsakinėja į klausimus ir atlieka kitas užduotis. Taip pat, kai kurie mokytojai neturi itin daug patirties ar nėra pasiekę didelių profesinių laimėjimų, tačiau jų mokomi vaikai, informaciją įsisavina labai gerai ir savo pasiekimais garsina mokyklą ne tik šalies, bet kartais ir už šalies ribų. Tiesiog, tokie mokytojai pasirenka tinkamus mokymo metodus ir geba suvaldyti mokinius bei pelnyti jų pasitikėjimą, o tai yra vienas svarbiausių gero mokytojo bruožų.

Kartais, dėl vienokių ar kitokių priežasčių, mokytojams tenka pakeisti mokyklas, tačiau tai nepablogina jų mokymo rezultatų. Jei mokytojas myli savo darbą ir visa širdimi jam atsiduoda, tuomet jam svarbiausia yra mokiniai ir gebėjimas juos išmokyti to, ką moka pats. Mokytojai mūsų gyvenime turi svarbų vaidmenį, deja, daugelis iš savo mokymosi metų prisimena vos keletą mokytojų, kuriuos gerbia ir vadina juos savo gyvenimo mokytojais. Taip buvo visuomet, vargu ar tai gali visiškai pasikeisti, nes tapti tokiu mokytoju, kuris įkvėptų kitus yra be galo sunku. Mokytojas turi atsiduoti savo darbui visu šimtu procentų, jei taip ir yra, tuomet rezultatai yra akivaizdūs ir mokytojas skina saldžius savo darbo vaisius.

Mokytojų įtaka mokinių pasiekimams