Naujų technologijų svarba mokymosi procesui

Technologijos yra visur, jos apima didžiąją dalį mūsų gyvenimo ir įsilieją į mūsų kasdienybę. Naujos technologijos įtakoja mūsų apsipirkinėjimo, bendravimo, žaidimų įgūdžius ir žinoma, tai kaip mokomės. Kadangi naujosios technologijos yra visur, jos privalomos ir mokykloje, bei kiekvienoje klasėje. Visgi, kai kurios mokyklos sąmoningai atidėlioja naujų technologijų diegimą klasėse, rasdamos daugybę priežasčių, kodėl jų neturėtų būti, nors ir supranta, jog jos labai reikalingos. Žinoma yra ir tokių mokyklų, kurios tiesiog neturi galimybės įsigyti tokios įrangos ir įdiegti ją į mokymosi procesus. Visgi, mokyklos turi įdiegti naująsias technologijas į mokymosi procesą ir tam yra gana rimtos priežastys:

  • Jei naujosiomis technologijomis tinkamai naudojamasi, tuomet jos gali padėti mokiniams pasiekti puikių rezultatų, be to, reikia mokytis jomis naudotis, nes jos neišvengiamai bus vienas iš įrankių jų ateities darbuose.
  • Integruojant technologijas į klases, galima puikiausiai paįvairinti mokymosi būdus ir padaryti juos įdomesniais bei įvairesniais.
  • Tai suteikia mokiniams galimybę padėti vienas kitam suprasti ir išsiaiškinti tam tikras technologijų naudojimo subtilybes, vadinasi tai skatina bendradarbiavimą ir pagalbą vienas kitam.
  • Technologijos padeda mokytojams paruošti vaikus tai aplinkai, kuri neišvengiamai juos sups ateityje. Kadangi visuomenė tampa vis labiau priklausoma nuo naujų technologijų, jau nebepakanka būti vien tik dorais piliečiais, privalome mokėti naudotis naujomis technologijomis, nes jų pagalba galime siekti to, kas atrodo neįmanoma.
  • Technologijų integravimas į kasdienius mokymosi procesus, padeda mokiniams nuolat turėti kuo domėtis. Mažieji, auga su naujomis technologijomis, jie tobulėja kartu su jomis, jie jas mėgsta ir tai yra viena priemonių, kuriomis smagu naudotis. Taigi, tai reiškia, jog kasdienis naudojimas tuo, kas yra smagu ir mėgiama, padeda mokytis paprasčiau ir tokiu būdu, kuris pakankamai smagus.
  • Nors skamba pakankamai keistai ir gal kiek neįprastai, naujų technologijų dėka, atmosfera klasėse tampa linksmesnė. Mokiniai noriai naudojasi naujosiomis technologijomis, tai jiems nėra prievarta, todėl nesukelia neigiamų emocijų, o dėl to atmosfera tampa ramesnė ir linksmesnė.
  • Kuomet mokiniai naudojasi naujosiomis technologijomis, jie turi galimybę prieiti prie pačios naujausios informacijos greičiau ir paprasčiau nei kada nors anksčiau.
  • Tradicinis ir pasyvusis mokymosi modelis jau senai išnykęs. Dabar, naudodamiesi naujosiomis technologijomis, mokytojai tampa drąsesni, efektyvesni, galintys lengviau atsakyti į įvairius klausimus bei paruošti puikesnius mokinius.
  • Mokiniai tampa atsakingesni. Naujos technologijos padeda mokinius priversti kontroliuoti savo pačių mokymąsi. Jie mokosi kaip priimti tinkamus sprendimus ir galvoti patys, kuomet dirba prie kompiuterių, jie neturi galimybės nusižiūrėti nuo kitų.
  • Mokiniai turi prieigą prie įvairių knygų, kurios nuolat atnaujinamos, be to yra naudingos, jomis paprasta naudotis ir dažnai yra gerokai pigesnės, nei įprastinės. Žinoma, tradicinių knygų nepakeis niekas, tačiau elektroninės knygos taip pat yra patogios.

Akivaizdu, jog naujosios technologijos išties naudingos ir turi būti įtraukiamos į mokymosi procesus. Vaikai turi mokėti tinkamai naudotis naujosiomis technologijomis, bei gebėti tikslingai išnaudoti jų teikiamas galimybes ir rasti informaciją, kuri naudinga ir vertinga. Šiuolaikiniai mokymo metodai tiesiog nebeįmanomi be naujų technologijų, o mokytojai nuolat skatinami tobulėti ir gerinti savo kompiuterines žinias. Yra nemažai mokytojų, kuriems naujosios technologijos gana svetimos, todėl jų pareiga ne tik išmokti jomis naudotis, tačiau pirmiausia jie turi jas prisijaukinti ir išmokti apjungti tradicinius ir šiuolaikinius mokymo metodus. Reikia susitaikyti su tuo, jog pasaulis tobulėja ir keičiasi, todėl kartu turime keistis ir mes ir mūsų įpročiai. Visgi, įtakojami naujų technologijų, neturėtume pamiršti įprastinio bendravimo ir jo svarbos. Nereikia pamiršti įprastinių mokymo metodų, tereikia rasti būdą, kaip tinkamai apjungti tai kas patikrinta ir veiksminga, su tuo kas šiuolaikiška ir nuolat kintama.

Naujų technologijų svarba mokymosi procesui